Bolalar va kattalarga birdek foydali «timbildinglar»

Quyida siz uchun havola qilayotgan qiziqarli va bepul jamoani shakllantiruvchi o’yinlar, nafaqat bolalar mavsumiy lagerlarida balki har qanday jamoada, xususan, hamkasblarning o’zaro hamjihat ishlashini ta’minlash uchun ham kadrlar bo’limi menejerlari foydalanishi mumkin. Ular jamoaviy ishlashni, o’zaro ishonchni yaxshilaydi, muammolarni hal qilishda birga harakatlanish ko’nikmalarini rivojlantiradi va eng muhimi bu jamoaviy o’yinlarning aksariyati har qanday joyda, har kim tomonidan va cheklangan resurslar bilan ham amalga oshirish mumkin.

1)KO’ZLAR BOG’LANGAN HOLDA SANASH.

Guruh doira bo’lib yasab oladi, har bir kishi aylananing tashqi tomoniga qaraydi. Endi jamoa sifatida ular shunchaki baland ovoz bilan hisoblashlari kerak, bitta raqamni faqat bir martadan aytish mumkin. Bu o’yin bolalarga bir-birini tinglash qobiliyatini oshiradi.

Guruh hajmi: foydalanadigan maydonning o’lchamiga qarab 5 dan 40 gacha.

Umumiy vaqt: 15 daqiqa

Natija: O’zaro tinglash qobiliyati, sabr va qat’iyat, rejalashtirish

2)JAMOAVIY RASM CHIZISH: Juft ishtirokchilarga bo’linib ishlashda bir kishi biron bir shaklni nomlamasdan tasvirlab berishi kerak, sherigi esa tasvirlab bergan shaklini chizishga harakat qilishi va asl shaklini iloji boricha o’xshatib chizishi kerak. Ushbu faoliyat asosan og’zaki aloqa va tinglash qobiliyatiga qaratilgan.

Resurslar: turli xil shakllar tayyor rasm, qog’oz va qalamlar

Guruh o’lchami: 6 dan 16 gacha ideal (agar sizda toq sonlar bo’lsa, trioga ruxsat berishingiz mumkin)

Umumiy vaqt: 20 daqiqa

Jamoangizni ikkiga bo’ling, har bir juftlikdan bittadan odamga tayyor rasmini bering, ikkinchisiga qog’oz va qalam bering. Rasmlarni ushlab turgan odam endi sheriklariga shaklni qanday chizish bo’yicha og’zaki ko’rsatmalar berishlari kerak. Ular sheriklariga shaklning nomini aytib berishga ruxsat etilmaydi va faqat rasmni tasvirlay oladi. Uch-besh daqiqadan so’ng rasmni to’ldirishga ruxsat bering va keyin rasmni haqiqiy chizma bilan taqqoslang. Keyin ularni mashqni muhokama qilishga va quyidagi savollarni ko’rib chiqishga taklif qiling:

Birinchi shaxs o’z sheriklariga shaklni qanchalik yaxshi tasvirlab bergan?

Ikkinchi odam ko’rsatmalarni qanchalik yaxshi tushungan va rasmning haqiqiy shaklini tasvirlash uchun ular qanchalik yaqin bo’lgan?

Ular o’zaro bir-birini tushunishda muammolarga duch kelishdimi va buni qanday yengishdi?

3)SHARLARDAN SHAKL YASASH. Jamoa oldida jamoaga o’z qarashlarini aks ettiruvchi balonli haykallarni yaratish vazifasi qo’yiladi. Ushbu faoliyat turli xil qobilyatga ega bo’lgan ishtirokchilar bilan yaxshi samara beradi. Barchaga ijodkorlikga o’zini namoyish etish va o’zaro aloqalarni mustahkamlash imkonini beradi.

Kerakli materiallar: har bir ishtirokchi uchun bitta uzun shar va zaxira sharlar. Balon nasoslari(agar imkoni bo’lsa)

Guruh hajmi: 8 dan 30 gacha.

Umumiy vaqt: 30 daqiqa

Faoliyatni tushuntiring: Har bir ishtirokchiga uzun balon beriladi va ular birgalikda 15 daqiqa davomida o’z shar haykallarini qurishadi. Har bir ishtirokchiga bitta sharni bering. 15 daqiqadan so’ng guruh o’zi yasagan shakllarni taqdim etadi va uning ortidagi ahamiyatini tushuntiradi. Bu norasmiy faoliyat bo’lib, u texnik bilimlarga yoki ko’nikmalarga tayanmaydi, shuning uchun sizning guruhingiz turli xil qobilyatga ega ishtirokchilardan iborat bo’lganda ayniqsa yaxshi ishlaydi. Agar ushbu mashg’ulot xodimlar uchun tashkillashtirilayotgan bo’lsa, ishtirokchilarga tashkilotdagi rasmiy rollari haqida o’ylamasdan birgalikda ishlashga imkon beradigan qiziqarli faoliyat. Ishtirokchilar o’zlarining ish darajalari yoki lavozim vazifalariga zid ravishda o’zini tutishlari mumkinligini sezishingiz mumkin (masalan, ofisda past vakolatlarga ega bo’lganlar jamoani ko’tarib olib, jamoani boshqarishi mumkin yoki ko’proq texnik ish bilan shug’ullanadigan kishi yanada ijodiy bo’lishi mumkin). O’yin tugagach savollar berib ko’ring:

Tavsiya etilgan savollar:

O’zingiz bilmagan jamoangiz a’zolari haqida nimalarni bilasiz?

Sizning jamoangiz qanday aloqa usullaridan foydalangan?

Balon haykalini yaratish g’oyasiga hamma rozi bo’lganmi? Agar yo’q bo’lsa, siz murosaga kelishingiz kerakmi?

Jamoa sifatida qanchalik yaxshi ishladingiz?

Jamoadagi boshqalar sizning fikringizni tingladimi? Hamma o’z hissasini qo’shdimi?

Biror kishi etakchi sifatida paydo bo’lganmi va rahbarga qanday yordam berishgan?

O’yindan o’zingiz uchun nima olishingiz mumkin?

4)LAVA OQIMI: Faoliyatning maqsadi – barcha guruh a’zolarini lava oqimi bo’ylab xavfsiz o’tish. Ishtirokchilar lavaga tegishi mumkin emas, shuning uchun xavfsiz o’tish uchun taqdim etilgan platformalardan foydalanish kerak.

Kerakli jihozlar: Platformalar: har bir kishi uchun karton, gilamcha yoki oddiy A4 o’lchamdagi qog’ozni almashtirishingiz mumkin.

Guruh hajmi: 8 dan 12 gacha ideal, ammo 6 dan 14 tagacha ishtirokchilar bilan amalga oshirilishi mumkin. Katta guruhlar uchun ularni jamoalarga bo’ling va ularni bir-birlariga qarshi musobaqalashtiring.

Umumiy vaqt: 25 daqiqa

5)QAYNOQ «HOGWARTS»XABARLARI.Ushbu o’yinda guruh oldiga bo’lim / kompaniya yoki kattaroq yoshdagi lager qatnashchilari uchun jamoa o’qishda yaqin kelajakda nimaga erishishi mumkinligi haqida fikrlari asosida sarlavhali gazeta yaratish vazifasi qo’yiladi.

Resurslar: Flipchartlar, markerlar. Yelim, lenta, qaychi va katta gazeta.

Guruh hajmi: 6 – 20 ideal. Har bir kichik guruhda 3 – 6 ishtirokchi bo’lishi kerak.

Umumiy vaqt: 60 daqiqa

Har bir kichik guruh, bo’lim yoki kompaniya yaqin kelajakda nimaga erishishi mumkinligi haqida o’ylashlari asosida gazetalar sarlavhalarini yaratishi kerak. Ular iloji boricha ijodiy bo’lishi va kelajakdagi ko’plab voqealarni xohlagancha «bashorat qilishi» mumkin. Agar katta guruh bo’lsa, har bir kichik guruhga gazetaning turli bo’limlarini bering (masalan, xalqaro yangiliklar, sport turlari, e’lonlar va hk). Agar kerak bo’lsa, ular o’zlarining gazeta bo’limlarini ijodiy usulda talqin qilishlari mumkin. Har bir guruhga materiallar va ish yuritish buyumlarini topshiring. Ular tayyor bo’lgach, o’yinni boshlashlari mumkin. Ular eski gazeta qirqimlardan foydalanishlari va ularni flipchartaga yopishtirishlari yoki flipchartga sarlavhalarini yozishlari mumkin. Faoliyat oxirida har bir kichik guruh o’zlarining sarlavhalarini yozib qo’yishlari kerak, shunda hamma ularni o’qiy oladi. Har bir kishi barcha sarlavhalarni o’qib chiqqach, ular haqida nima deb o’ylaganlarini, rozi ekanliklarini va ularga erishish uchun qanday birgalikda ishlashlarini muhokama qiling.

O’yindan keyin tavsiya etiladigan savollar:

Sizning guruhingiz sarlavhalar haqida qanday qaror qildi?

Hamma sarlavhalarga rozi bo’lganmi? Agar yo’q bo’lsa, siz murosaga kelishingiz kerakmi?

Biror kishi «muharrir» sifatida paydo bo’lganmi? Uning roli qanday edi?

Jamoadagi boshqalar sizning fikringizni tingladimi? Hamma o’z hissasini qo’shdimi?

Yaratilgan bo’lim / kompaniya/ guruhning qarashlariga qo’shilasizmi? Nima uchun?

Shaxsan siz ushbu yangilikni hayotga tatbiq etish uchun nima qila olasiz?